کد مطلب: 296478
در راه رسيدن به المپيک؛
احتمال بازگشت يزداني به کشتي از خردادماه/ حسن چمدان‌هايش را براي يک تورنمنت بست!
تاریخ انتشار : 1403/01/15 15:34:13
نمایش : 141
حسن يزداني راهي به جز حضور در يکي از 2 تورنمنت خردادماه براي قطعي کردن حضورش در المپيک پاريس نخواهد داشت.

به گزارش هفت چشمه به نقل از شبکه اطلاع رساني دانا؛ با نزديک شدن به موسم برگزاري بازي‌هاي المپيک 2024 پاريس و شرايط نابه‌سامان بسياري از رشته‌هاي ورزشي کشور، باز هم چشم اميدها به کشتي به‌عنوان ورزش ملي ايران براي مدال‌آوري در فرانسه بسته شده و در اين بين همه از کشتي آزاد به ويژه وزن حساس 86 کيلوگرم انتظار خاصي دارند.

با توجه به مصدوميت کتف حسن يزداني و جراحي وي، طبق تعريف چرخه انتخابي تيم ملي وي در آخرين پله از چرخه وارد آن خواهد شد و تا به امروز هادي وفايي‌پور، قهرمان کشور و جام ياشاردوغو است که صاحب دوبنده تيم ملي کشتي آزاد شده و در رقابت‌هاي قهرماني آسيا 2024 بيشکک نيز به عنوان نفر اول وزن 86 کيلوگرم به قرقيزستان خواهد رفت.

از سوي ديگر اما مدعي اول اين وزن حساس المپيکي کسي جز حسن يزداني نيست. سردار ۹ مداله کشتي آزاد ايران اگر چه پس از جراحي عارضه کتف‌اش هنوز به‌شکل رسمي به ميادين کشتي بازنگشته اما او اين روزها تمرينات بازتواني خود را به شکلي جدي و بهتر از هميشه پي‌گيري مي‌کند تا بازگشتي در خور نامش داشته باشد.

در صورت عدم قهرماني وفايي‌پور در بيشکک، دوبنده تيم ملي خودکار به يزداني که سهميه المپيک اين وزن را هم سال گذشته کسب کرده، خواهد رسيد اما اگر وفايي‌پور به قهرماني آسيا برسد، آن گاه طبق نظر کادرفني يک مبارزه انتخابي رودررو و يا اعزام هر 2 کشتي‌گير به يکي از تورنمنت‌هاي اتحاديه جهاني کشتي به منزله انتخابي است.

با توجه به تقويم رسمي اتحاديه جهاني کشتي، حسن يزداني مي‌بايست در يکي از تورنمنت‌هاي رنکينگ پولياک‌ايمره مجارستان و يا استپان سارگيسيان ارمنستان شرکت کند تا ويزاي پاريس‌اش را قطعي کند. در واقع سفر به ارمنستان يا مجارستان، بليت سفر يزداني به فرانسه است چرا که تنها همين تورنمنت‌ها در خردادماه سال جاري باقي مانده‌اند.

با اين همه اما اگر کامران قاسم‌پور با تصميم کادر فني بخواهد در وزن المپيکي 86 کيلوگرم شرکت کند، با توجه به مفاد چرخه انتخابي در صورت عدم آمادگي کامل حسن يزداني، وي به چرخه اضافه خواهد شد و در آخرين گام از اين سيکل، شانس خودش را براي تصاحب دوبنده تيم ملي کشتي آزاد ايران در المپيک پاريس امتحان مي‌کند.

وزن‌هاى المپيكى آزاد ٥٧، ٦٥، ٧٤، ٨٦، ٩٧ و ١٢٥ است و فرنگى نيز 60، ٦٧، ٧٧، ٨٧، ٩٧ و ١٣٠ كه كشتى كشورمان هنوز سهميه‌هاى ٥٧، ٧٤ و ٩٧ كيلوگرم آزاد و ٧٧ و ٨٧ كيلوگرم فرنگى را به دست نياورده و دو فرصت براى كسب سهميه المپيك باقى مانده. اول، قهرماني آسيا در بيشكک و ديگرى آخرين فرصت در  گزينشي تركيه.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg